Referat Urzędu Stanu Cywilnego składa się z 4-ech stanowisk pracy: 1. Urząd Stanu Cywilnego 2. Ewidencja ludności i dowodów osobistych 3. Sprawy wojskowe i przeciwpożarowe 4. Obrona cywilna, kultura, kultura fizyczna, sport i turystyka, oświata i zdrowie. Ad. 1. W zakresie działania USC jest rejestracja zdarzeń tj. urodzeń, małżeństw i zgonów. - wydawanie odpisów z akt stanu cywilnego, - wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu wyczekiwania, - wpisanie do ksiąg treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą /transkrypcja/, - wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa w formie wyznaniowej, - wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa obywateli polskich za granicą, - korespondencja z placówkami konsularnymi w sprawach stanu cywilnego, - korespondencja między stronami i urzędami, - wpis zmian w aktach stanu cywilnego, - wydawanie decyzji w celu sprostowania błędu lub uzupełnienia treści aktu stanu cywilnego. Ad.2. Ewidencja ludności i dowodów osobistych jest prowadzona systemem ręcznym /kartoteki/ i systemem elektronicznym. Do zadań należy: - prowadzenie rejestru mieszkańców pobytu stałego, czasowego, rejestru wyborców – sporządzenie spisów wyborców na czas wyborów, prowadzenie rejestru pobytu czasowego cudzoziemców, - bieżące aktualizowanie zapisów w dokumentacji ewidencji ludności tj. zmiany pobytu, zmiany stanu cywilnego, nazwisk, imion, zmian dowodów osobistych, - wydawanie zaświadczeń i udzielanie informacji na wniosek petenta, jednostek gospodarczych i urzędów z akt ewidencji ludności i dowodów osobistych, - prowadzenie postępowania zmierzającego do wydania decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych i dowodów osobistych, - przyjmowanie i rejestracja dokumentów o wydanie dowodów osobistych oraz prowadzenie dokumentacji wydanych dowodów osobistych, - bieżące przesyłanie wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych do Departamentu Rejestrów Państwowych, Wojewódzkiego Banku Danych, Wojskowej Komendy Uzupełnień, Urzędu Skarbowego. Ad. 3. Sprawy wojskowe i przeciwpożarowe: - przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych, - współudział w sprawie przeprowadzenia poboru, - nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony, - organizowanie Akcji Kurierskiej na terenie Miasta i Gminy Ożarów, - koordynacja działalności statutowej o ochronie p.pożarowej na terenie Miasta i Gminy. |
Opublikowane przez: Artur Majcher | Data wprowadzenia: 2002-12-30 13:08:00.